Od „Joy Ride Days” wszystko się zaczęło. Kilkanaście lat temu nasza pierwsza impreza została zorganizowana przez kumpla dla kumpli. Chodziło w niej o to, by wspólnie pojeździć na rowerach i spędzić trochę czasu na wieczornym chillowaniu przy szklaneczce zimnego napoju izotonicznego. Nasze wydarzenia zawsze organizowaliśmy tak, jakbyśmy sami mieli na nie przyjechać. Zależało nam na tym, by wszyscy dobrze się na nich bawili i co roku chcieli wracać na kolejne zawody.

Joy Ride Days jest więc starą formułą, ale w nowym wydaniu. Od kilku lat bacznie obserwujemy środowisko rowerowe i staramy się słuchać tego co do nas mówicie. Wiedzieliśmy, że jeśli chcemy się rozwijać, musimy znaleźć dla siebie nowe miejsce, dzięki któremu, będziemy mogli w kolejnych latach wykonać duży krok naprzód i być może zbliżyć się do imprez o międzynarodowym formacie. Tegoroczna edycja Joy Ride Days, jest więc dla nas pewnego rodzaju sprawdzianem, który mamy nadzieję przypadnie wam do gustu. Nie będziemy się ścigać, a przynajmniej nie będziemy tego robić w „klasycznym” wydaniu, ale za to spędzimy 3 dni na wspólnej rowerowej zabawie – szkoleniach, wycieczkach, konkursach i zakupach w alejce targowej. Zależy nam na tym, by rozwijać tą formułę więc postanowiliśmy, że w tym roku wstęp na imprezę Joy Ride Days 27 – 29 sierpnia będzie w 100% bezpłatny, a dzięki życzliwości ośrodka Szczyrk Mountain Resort, od piątku do niedzieli karnety na karuzele (wyciągi i gondolki) będą przecenione o 50%!

Rozkład Jazdy – Szkolenia, Konkursy, Targi i Chill na rowerach

Na tegoroczną imprezę nie planowaliśmy wielkich zawodów, bo mamy w planach mały powrót do korzeni. Chcemy skupić się na tym co naprawdę ważne – dobrej zabawie na rowerze. Oczywiście dla fanów rywalizacji przygotowaliśmy kilka modnych ostatnimi czasy „konkursów rowerowych”, ale będą to raczej luźne konkurencje, dostępne dla każdego użytkownika festiwalu.

O ile do tej pory, większość naszych imprez oparta była głównie na ściganiu, o tyle Joy Ride Days to wydarzenie dla osób, które chcą przede wszystkim dobrze pobawić się na rowerze. Mamy też ciekawe propozycje dla riderów, którzy chcą poprawić swoje zjazdowe umiejętności i spotkać się z ziomkami na  klimatycznej imprezie, jak za starych dobrych lat.

Joy Ride Days rozpoczniemy już w piątek. O 10 wystartujemy z PUKY Kids Areną i otworzymy alejkę targową, w której pojawi się kilkanaście firm. Na trasy ruszą pierwsi rowerzyści, którzy przez cały dzień będą walczyć o jak najlepsze czasy. Zbój Strava Challange to nowa forma rywalizacji, w której (ZA DARMO) może wziąć udział absolutnie każdy uczestnik imprezy. Wystarczy wyjechać na szczyt góry z telefonem, odpalić na nim Enduro Stravę i zjechać na dół wykręcając jak najlepszy czas. Proste? No pewnie, że proste, więc widzimy się przy bramce startowej! Warto zaznaczyć, że po trasach będzie też krążyć nasz fotograf. Codziennie będziemy wybierać jakiś ciekawy element, na którym przez godzinę, będziemy wam strzelać foty. Dla chętnych zaplanowaliśmy również wycieczki z instruktorami Specialized MTBAcademy, a po południu rozpoczniemy „after bike”, czyli rowerowe chillowanie w strefie gastronomicznej pod gondolą. Będzie dobre jedzenie, zimne napoje nawadniające – wszystko czego rowerowa dusza zapragnie.

Sobota to dzień, który upłynie nam pod znakiem szkoleń rowerowych i wycieczek. Drugi dzień imprezy również rozpocznie się o godzinie 10:00. Poza targami, strefą dla dzieciaków i ściganiem po trasach z telefonem w kieszeni, mamy dla was całą masę szkoleń i wycieczek na rowerach elektrycznych i klasycznych „analogach”. Po południu, gdy wszyscy zbiorą się już pod gondolą, powalczymy o tytuł rowerowego strongmana. Wieczorem na strefie chilu rozegramy również Bunny Hop Contest, w którym do zgarnięcia będą nagrody od The Trail.

W niedzielę będziemy już odpoczywać po dwóch bardzo intensywnych dniach spędzonych na rowerze. To dobry moment na zakupy w strefie targowej, dodatkowe szkolenie na technicznych, czerwonych trasach i wzięcie udziału w jednej z kilku dostępnych wycieczek. Wieczorem, o godzinie 18:00 oficjalnie zamkniemy imprezę.

Harmonogram Joy Ride Days Szczyrk 27-29.08.2021

• 27 sierpień, piątek
    • 10:00-16:00 – Puky Kids Arena
    • 11:00, 13:00, 15:00, 17:00 – Wycieczki z przewodnikiem Specialized MTB Academy