stacja_nsbikes_43ride

Na stoku Koziej Góry, 6 kilometrów od centrum Bielska-Białej powstała BIKE STACJA KOZIOŁA – specjalnie dla rowerzystów MTB. Można tu przetestować NS BIKES, kupić niezbędny sprzęt, ale to przede wszystkim baza noclegowa.

Właścicielami BIKE STACJI KOZIOŁA są Justyna i Alek – artystyczne dusze ze sportowym zacięciem. On – muzyk rockowy i instruktor nordic walkingu, ona właśnie rozkręca swoją pracownię ceramiczną. Oboje uwielbiają jeździć na rowerach.

– Wraz od pewnego czasu myśleliśmy jak wykorzystać potencjał naszego domu i stworzyć coś, co będzie naszym „oczkiem w głowie” i być może sposobem na życie w przyszłości – opowiada Alek. – Po wakacjach w 2015 roku, zauroczeni wszechobecnością ruskiej bani na litewskiej wsi, zainwestowaliśmy i wybudowaliśmy przy domu właśnie taką, opalaną drewnem saunę z myślą, żeby udostępniać ją znajomym i dalej – znajomym naszych znajomych. Czuliśmy jednak, że sama sauna to zbyt mało.

Spać, prać i przeżywać

Wtedy tuż przy ich domu zapaleńcy z Enduro Trials wytyczyli ścieżki rowerowe.

– Doznałem olśnienia! – wspomina Alek.

Rowerowy apartament wyparł domowe studio nagrań. – Przede wszystkim trzeba było zbudować antresolę, na której znajduje się obecnie 4-osobowa sypialnia, oraz łazienkę z prysznicem. Z salonem i aneksem kuchennym poszło nieco łatwiej. Przy realizacji przedsięwzięcia trudności było wiele, tylko dzięki pomocnym sąsiadom i zaprzyjaźnionym fachowcom udało się wszystko zrobić w zaledwie trzy miesiące – byliśmy gotowi w sam raz na szczyt sezonu.

W apartamencie może nocować do 6 osób, można tu przygotować coś do jedzenia, zrobić pranie po rajdach w błocie, wysuszyć je i godzinami… rozmawiać o rowerach. – Jakieś pół roku wcześniej nasza rodzina podjęła decyzję o wyeliminowaniu telewizora z naszego życia. Dzięki temu pozostał nam całkiem porządny ekran, który teraz służy do oglądania nagranych przez naszych gości filmów ze zjazdów lub przygotowanych przez nas materiałów o kolarstwie górskim. W końcu nikt nie przyjeżdża tu oglądać wiadomości – śmieje się Alek.

stacja_koziola

Wystrój? Z rowerowych części

Mimo wielu rad typu: „a po co się ograniczać?”, właściciele stacji chcieli, aby to miejsce miało określony klimat i wywoływało zarówno u gości, jak i u nich samych jak najwięcej pozytywnych emocji. Elementy wystroju zrobili sami – oczywiście z części rowerowych.

– Cały nasz dom wybudowany jest z bala świerkowego. To dzięki temu czuć tu przyjemny żywiczny zapach i dajemy gwarancję, że jest zdrowo. W naszym ogrodzie rosną maliny, jagody, zioła, z kranów płynie źródlana woda, zaś widoki o każdej porze dnia i roku zapierają dech w piersiach – opisują Justyna i Alek. – Zawsze staramy się zaskakiwać naszych gości. Celowo nie piszemy w ofertach o wszystkich zaletach naszego domu. Wolimy sprawiać niespodzianki, które wszyscy lubią.

Jak muzyk z muzykiem

Atrakcje czekają tu nie tylko na gości, którzy zdecydowali się na nocleg. – Na początku lipca apartament już był prawie gotowy i wtedy zaczęliśmy myśleć czego jeszcze brakuje i co będzie rowerzystom potrzebne. Dość logiczny wydał nam się pomysł sklepiku i czegoś na wzór showroomu czy też minicentrum testowego – mówią właściciele Kozioły.

Pierwszą firmą, jaka przyszła im do głowy była NS BIKES. Pomyśleli, że skoro jej założycielem jest również muzyk rockowy z pasją do rowerów – zrozumie ich i podejmie temat. Po kilku dniach otrzymali wiadomość z informacją o przekazaniu sprawy do siostrzanej firmy 7ANNA, dystrybutora marki.

– Współpracę udało się nam nawiązać niespodziewanie szybko i łatwo, co jest naszą wielką radością! Uruchomiliśmy więc showroom NS BIKES i sklepik z produktami pierwszej potrzeby czy też takimi, które można traktować jako praktyczną pamiątkę wizyty u nas – mówi Alek. – Prowadzimy też wypożyczalnię testowych rowerów górskich ze stajni NS BIKES. Co ważne – nie trzeba być naszym gościem, by odbyć jazdę próbną. Te rowery są łatwo rozpoznawalne i wzbudzają sporo emocji ze względu na swój atrakcyjny design. Sami możliwie często pojawiamy się na ścieżkach jeżdżąc tymi rowerami i starając się pokazać ich zalety.

koziola_ns_bikes_43ride

Trzy nowe trasy, a to jeszcze nie koniec

BIKE STACJA KOZIOŁA jest na lokalnym rynku obiektem zupełnie nowym, więc Justyna z Alkiem starają się nawiązywać jak najwięcej kontaktów i budować dobre relacje ze wszystkimi pokrewnymi im ludźmi. Zdają sobie sprawę z siły konkurencji, ale mają wiele zapału. – W okolicy znajduje się wiele świetnych sklepów i serwisów rowerowych, wypożyczalni oraz miejsc zupełnie wyjątkowych, jak B-B BIKE BAR, gdzie spotykają się rowerzyści, by chwilę odpocząć po nierzadko wyczerpujących wspinaczkach i zjazdach po wspaniałych ścieżkach Enduro Trails – wyliczają. – Na pewno potrzebujemy tu jeszcze ciekawych baz noclegowych i mamy nadzieję, że BIKE STACJA KOZIOŁA stanie się właśnie jedną z takich kultowych miejscówek. Pomysłów mamy mnóstwo. Szczęśliwie ”lokalsi” tu rozumieją, że współpraca pozwoli nam wszystkim na rozbudowę i sukces. Ostatecznie, ludzie będą tu przyjeżdżać, gdy będzie po co i do czego.

W przyszłym roku, dzięki zaangażowaniu Bielszczan i przychylności urzędników z Urzędu Miasta Bielsko-Biała powstaną kolejne trzy trasy na Koziej Górze i to na pewno nie koniec, bo plany są wielkie.

– Wierzymy, że Bielsko-Biała i okolice wraz ze swoim potencjałem wkrótce staną się bardzo ważnym w skali europejskiej ośrodkiem kolarstwa górskiego – przekonują gospodarze Kozioły. – My sami dopiero wchodzimy małymi krokami w świat MTB, ale już pierwsze reakcje pośród naszych gości pozwalają nam cieszyć się tym, co do tej pory zrobiliśmy i dają nam tak zwanego „kopa”, by działać i rozwijać się dalej. I dla nas, i dla naszych gości.

Odwiedź BIKE STACJA KOZIOŁA: ul. Niecała 44, Bystra Śląska. Tel. 601 558 960. www.facebook.com/bikestationkoziola